W artykule opisano różne wskaźniki służące do oceny innowacji: produktowych, procesowych, organizacyjnych i marketingowych, za pomocą których można także zmierzyć zakres i sprawność procesu innowacji, nakłady na innowacje, korzyści ekonomiczne i współpracę w realizacji działalności innowacyjnej. Drugą część artykułu stanowi studium przypadku polskiej firmy produkcyjnej i analiza wskaźników jej
działalności innowacyjnej, dotyczących produktów, procesu badawczo-rozwojowego, zbierania pomysłów, patentów, nakładów na innowacje i wdrażania innowacji procesowych.
REFERENCJE(18)
1.
BARTUSIK K., 2015, Propozycja pomiaru potencjału badawczo-rozwojowego organizacji, „Marketing i rynek”, nr 5 (CD).
DUNICZ M., WYCHOWANEK J., 2014, Metody pomiaru innowacyjności, „Prace Naukowe Wałbrzy-skiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości”, t. 29 (4).
GAULT F., 2013a, Innovation indicators and measurement: an overview, [in:] Gault F. (eds.), Handbook of Innovation Indicators and Measurement, Edward Elgar, Cheltenham, UK, Northhampton, MA, USA.
GAULT F., 2013b, Innovation indicators and measurement: challenges, [in:] Gault F. (eds.), Handbook of Innovation Indicators and Measurement, Edward Elgar, Cheltenham, UK, Northhampton, MA, USA.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.