Środowisko sztucznej inteligencji (AI/Artificial Intelligence) zmienia sposób, w jaki człowiek uczestniczy w procesach biznesowych. W badaniach przewiduje się, że w drugiej połowie lat dwudziestych XXI wieku AI będzie krytycznym czynnikiem, a prawne regulacje będą potrzebne do kontrolowania jego autonomii. Obserwacje wskazują, że AI może wspierać innowacyjność, ale również niesie ryzyko związane z utratą miejsc pracy i trudnościami w identyfikacji odpowiedzialności. Rewolucja technologiczna Industry 4.0 przyspiesza rozwój AI, zmieniając strukturę procesów biznesowych. Praca ta analizuje użyteczność AI w doskonaleniu procesów biznesowych, zwracając uwagę na korzyści i zagrożenia związane z implementacją w organizacjach współczesnych.
REFERENCJE(21)
1.
BIELIŃSKA-DUSZA, E., 2022. Transformacja technologiczna przedsiębiorstw jako skutek zastosowania sztucznej inteligencji, Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
BUGHIN, J., HAZAN, E., RAMASWAMY, S., CHUI, M., ALLAS, T., DAHLSTRÖM, P., HENKE, N., TRENCH, M., 2017. Artificial Intelligence. The Next Digital Frontier?, New York: McKinsey Global Institute.
DHILLON, G., 2001. Information Security Management: Global Challenges in the New Millennium, Hershey–London–Melbourne – Singapore: Idea Group Publishing.
ŁUKASIK, S., 2022. Zarządzanie współczesną organizacją w warunkach czwartej rewolucji przemy-słowej (Industry 4.0) [praca magisterska napisana pod kierunkiem P. Zaskórskiego], Warszawa: Woj-skowa Akademia Techniczna.
MAJCZYK, E., 2022. Projektowanie procesów biznesowych zorientowanych na klienta, Warszawa: Sekcja Wydawnicza Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
MATERNOWSKA, M., 2019. Nowe technologie i ich wpływ na łańcuchy dostaw. Sztuczna inteligencja, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 388.
TRIPATHI, A.M., 2018. Learning Robotic Process Automation: Create Software robots and automate business processes with the leading RPA tool-UiPath, Birmingham: Packt Publishing Ltd.
WODECKI, A., 2021. Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach. Jak autonomiczne syste-my mogą wpływać na firmy, modele biznesowe i rynki?, Warszawa: PWN.
ZASKÓRSKI, P., ZASKÓRSKI, W., WOŹNIAK, J., 2021. Świadomość sytuacyjna a bezpieczeństwo i informa-cyjna ciągłość działania w organizacjach rozproszonych, Warszawa: CeDeWu.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.