Istnieje powszechne przekonanie, że innowacyjność i wszelkie działania na rzecz jej rozwoju
mocują pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Przyjmuje się zatem, że proinnowacyjne aktywności są
ważne, wartościowe – bez względu na obszar działania podmiotu, jaki działalność ta obejmuje.
Problematyka innowacyjności wyrasta z prorozwojowych potrzeb przedsiębiorstwa, kreowanych
- z zasady, na tle poszukiwania nowości w obszarze dostarczanej na rynek oferty. Z drugiej strony potrzeba
ta wiąże się z poszukiwaniem rozwiązań na rzecz prowadzenia działalności – nowoczesnych, wyróżniających
formuł zarządczych, dających pole generowania nowych – szeroko rozumianych wartości.
Działalność innowacyjna stymulowana być może indywidualnie przez przedsiębiorstwo. Może być też
prowadzona w ramach szeroko pojętej współpracy świata nauki z biznesem, transformującej naukowe
założenia na biznesowe pomysły.
Artykuł dotyczy problematyki innowacyjności przedsiębiorstw. Jego celem jest analiza aktywności nowatorskich
realizowanych na poziomie przedsiębiorstwa, napędzanych jego szeroko ujmowanym kapitałem
i wpływ tychże na pozycję konkurencyjną podmiotu. Podjęty temat badawczy został zrealizowany w oparciu
o krytyczną analizę dostępnej literatury przedmiotu, wraz z wnioskowaniem.
REFERENCJE(13)
1.
Bombiak E., 2013, Kapitał przedsiębiorstwa – kluczowy majątek współczesnych organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo – Humanistycznego, nr 96, Siedlce.
Chomać-Pierzecka E., 2016, Transfer wiedzy i doświadczeń. [w:] Frąś J., Czyrka K., Skwarek A., (red.), Studia i prace Wydziału Ekonomicznego, Nauka w praktyce biznesowej cz. 2, Wydawnictwo Akademii im. Jakuba z Paradyża, Gorzów Wlkpolski.
Forycki Z., 2016, Metody pomiaru efektywności projektów innowacyjnych, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 418, Gospodarka przestrzenna. Aktualne aspekty polityki społeczno – gospodarczej i przestrzennej, Wrocław.
Morton F.C., 2004, Dlaczego w strategii ważna jest ekonomia [w:] Financial Times Zarządzanie Strategiczne Kluźbiński J. (red. nauk), Wydawnictwo K.E. Lieber, Warszawa.
PORTAL INNOWACJI, 2011a, Badania naukowe i innowacje jako wzrost jakości życia, www. pi.gov.pl/parp/chapter_86196.a... 4D6993C83538470EA18; (29.06.2011).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.