W artykule przedstawiono zagadnienia związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwach
działających w sektorze turystycznym. Zaprezentowane zostały cechy charakterystyczne dla
sektora turystycznego, a w szczególności najważniejszego z jego przemysłów – przemysłu hotelarskiego.
Scharakteryzowano kapitał ludzki przedsiębiorstw turystycznych, jego specyfikę, a w szczególności
zwrócono uwagę na jego istotny wpływ w podnoszeniu wartości całej organizacji. Przedstawiono trzy
bazowe modele zarządzania zasobami ludzkimi, które odniesiono do zarządzania kapitałem ludzkim
w przedsiębiorstwach turystycznych.
Grabowska B., Mesjasz-Lech A., 2016, Konkurencyjne uwarunkowania zarządzania zasobami kadrowymi w przedsiębiorstwach w kontekście dostępu do rynku pracy, [w:] Przegląd organizacji Nr 10 (921), str. 22-28.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.