W obliczu gwałtownych przemian gospodarczych oraz ewolucji systemów organizacyjnych,
istnieje potrzeba zainteresowania się efektywnym zarządzaniem kapitałem ludzkim. Nowe podejście do
zarządzania kapitałem ludzkim, może przyczynić się do wyższej efektywności całej organizacji i szybkiego
wprowadzania zmian. Nowocześnie zarządzane organizacją publiczną stawia na rozwój i samodzielność
pracowników, a umiejętność kierowania uważa się za coraz cenniejszy składnik kompetencji. Menedżerowie
starają się zapewniać nabywanie nowych umiejętności pracownikom, przekazywać im nowe zadania i role,
czynić ich bardziej wartościowymi dla organizacji. Wdraża się nową filozofię kierowania ludźmi opartej
założeniu, że pracownicy są traktowani jako cenny kapitał, który można pomnażać, liczy się również
zaangażowanie pracowników w pracę, na rzecz organizacji.
REFERENCJE(23)
1.
Baron A., Armstrong M., 2012, Zarzadzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa.
Bonikowska M., 2015, Kapitał ludzki jako wartość firmy. Narzędzie Pomiaru Kapitału Ludzkiego – wdrożenie, analiza i wnioski, Wyd. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
Ciekanowski Z., 2014, Kapitał ludzki najistotniejszym elementem w organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, Nr 10.
Dajczak K., Kijewska K., 2008, Rola szkoleń w rozwoju kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Instytutu Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej”, Nr 12.
Dziwulski J., 2012, Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji inteligentnej, [w:] Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej, pod red. W. Harasima, Wyd. Wyższej Szkoły Promocji, Warszawa.
Grudzewski W.M., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., 2010, Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Poltext, Warszawa.
Harasim W., Dziwulski J., 2014, Nowoczesne zarządzanie organizacją publiczną w erze cyfrowej. (W:) Człowiek i organizacja – dylematy współczesnego zarządzania, pod red. W. Harasima, Wyd. Wyższej Szkoły Promocji, Warszawa.
Harasim W., 2012, Zarządzanie zasobami ludzkimi i kapitałem ludzkim, [w:] Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej, pod red. W. Harasima, Wyd. Wyższej Szkoły Promocji, Warszawa.
Kugel M., Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie, [w:] Człowiek i organizacja XXI wieku, pod red. W. Harasima, 2013, Wyd. Wyższej Szkoły Promocji, Warszawa.
Listwan T., 2004, Rola menedżerów w rozwoju przedsiębiorczości, [w:] Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, pod red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa.
Losey M.R., Meisinger S.R., Ulrich D., 2005, Reality, Impact and Professionalism, [w:] The Future of Human Resource Management, M.R. Losey, S.R. Meisinger, D. Ulrich (eds.), John Wiley & Sons, Inc., London.
Nowicka-Mieszała J., 2012, Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim metodą budowy wartości przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie”, Nr 1.
Rosińska M., Kapitał ludzki podstawą budowania przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, [w:] Uwarunkowania budowania konkurencyjności przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, pod red. J. Bogdanienko, M. Kuzel, I. Sobczak, 2007, Wyd. Adam Marszałek, Toruń.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.