Globalna gospodarka rynkowa stwarza przedsiębiorstwom możliwość prowadzenia swojej
działalności z najbardziej odpowiadającego realizacji ich celów biznesowych miejsca na świecie. Przedsiębiorstwa
są przekonywane przez państwa, miasta oraz różne jednostki podziału terytorialnego do wyboru
danej lokalizacji za pomocą kompleksowych ofert inwestycyjnych podsumowujących możliwe korzyści
do osiągnięcia przez działalność w wybranym miejscu. Do promocji tych ofert wykorzystywane są różne
narzędzia marketingowe, w tym nowoczesne formy promocji internetowej. W artykule poddano analizie
działania polskich jednostek samorządu terytorialnego prowadzone w największym na świecie serwisie
społecznościowym skierowanym do odbiorcy biznesowego – LinkedIn. Opisano wykorzystywane sposoby
prezentacji oferty oraz powiązane z nimi instrumenty. Podjęto również próbę określenia stopnia rozwoju
tej formy terytorialnej promocji inwestycyjnej w Polsce i jej perspektyw na przyszłość w porównaniu do
przykładów wykorzystania LinkedIn przez jednostki administracji z Europy i świata.
REFERENCJE(28)
1.
Brzeziński S., Jasiński M., 2014, Media społecznościowe w marketingu terytorialnym polskich miast, „Marketing i rynek”, nr 3.
Kuźniar W., Szopiński W., The Use of Social Media by Local Government Units to Communicate with Stakeholders, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy“, nr. 45.
Raganowicz K., 2017, Marketing the investment potential of the city. Case of Lublin, Poland, „Вісник Національного університету «Львівська політехніка»”, nr. 863.
Sułkowski Ł., Kaczorowska-Spychalska D., 2014, Communication of Polish Cities in Social Media, „International Journal of Contemporary Management”, nr 13(4).
CentrumXP, 2017, 500 mln użytkowników, czyli LinkedIn w liczbach, http://www.centrumxp. pl/Aktualnosci/19303,500-mln-uzytkownikow-czyli-LinkedIn-w-liczbach.aspx (19.11.2017).
Gemius Polska, 2017, LinkedIn najbardziej popularny w środku tygodnia, https://www.gemius. pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/linkedin-najbardziej-popularny-w-srodku-tygodnia.html (19.11.2017).
Goś Ł., 2017, Obsługa inwestora to przede wszystkim ludzie, http://www.outsourcingportal.e... pl/obsluga-inwestora-to-przede-wszystkim-ludzie (19.11.2017).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.