ARTYKUŁ ORYGINALNY
REALIZACJA STRATEGII INBOUND MARKETINGU PRZY WYKORZYSTANIU WYSZUKIWAREK INTERNETOWYCH
 
Więcej
Ukryj
1
CYFRA +
 
2
WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA, WYDZIAŁ CYBERNETYKI
 
 
Data publikacji online: 31-03-2017
 
 
Data publikacji: 31-03-2017
 
 
NSZ 2017;12(1):183-199
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Koncepcja inbound marketingu, której twórcą jest B. Halligan, zakłada wykorzystanie do re­alizacji tej strategii najważniejszych narzędzi marketingu w sieci, jakimi są wyszukiwarki, media społecz­nościowe, marketing treści, automatyzacja i big data. W tekście analizowane są techniki marketingu w wyszukiwarkach i ich wykorzystanie do budowania skutecznej strategii inbound marketingu. Autor dowodzi tezy, że dobrze poprowadzona komunikacja w wyszukiwarkach może być decydująca dla po­wodzenia strategii typu inbound. Wpływa na to sam model działania wyszukiwarki, w ramach którego zyskujemy dane i konwersje oparte o spontaniczne zachowania użytkowników.
 
REFERENCJE (51)
1.
AFUAH A., TUCCI CH. L., 2003, Biznes internetowy. Strategie i modele, wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
 
2.
ALBIN K., 2002, Reklama. Przekaz. Odbiór. Interpretacja, wyd. PWN, Warszawa-Wrocław.
 
3.
ALTKORN J. (red.), 1996, Podstawy marketingu, wyd. Instytut Marketingu, Kraków.
 
4.
BOJAR B., 2002, Słownik encyklopedyczny informacji, języków i systemów informacyjno-wyszukiwawczych, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa.
 
5.
BONEK T., Smaga M., 2012, Biznes w Internecie, wyd. Oficyna, Warszawa.
 
6.
COHEN W.A., 1996, Building a Mail Order Business: A Complete Manual for Success 4th Edition, John Wiley & Sons Inc, Canada.
 
7.
CZUBAŁA A. (red.), 2012, Podstawy marketingu, wyd. PWE, Warszawa.
 
8.
DANOWSKI B., MAKARUK M., 2009, Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi, wyd. Helion, Gliwice.
 
9.
FRĄCKIEWICZ E., 2006, Marketing internetowy, wyd. PWN, Warszawa.
 
10.
FRONTCZAK T., 2006, Marketing internetowy w wyszukiwarkach, wyd. Helion, Gliwic.
 
11.
HALLIGAN B., SHAH D., 2010, Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs, Hoboken.
 
12.
KEPIŃSKI Ł., KORDOWSKI M., SAŁKOWSKI D., SZTUBECKI K., 2015, Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki, wyd. Poltext, Warszawa.
 
13.
KIEŁBASIŃSKI A., 2014, Wyszukiwarka klientów. Google AdWords - przewodnik dla szefów, Egzemplarz promocyjny. Dodatek do „Gazety Wyborczej” z dnia 25 października, Agora
 
14.
KOTLER PH., KELLER K.L., 2012, Marketing, wyd. REBIS, Poznań.
 
15.
KOTLER PH., 2005, Marketing, wyd. REBIS, Poznań.
 
16.
LEDFORD J. L., 2009, SEO. Biblia, wyd. Helion, Gliwice.
 
17.
MAZUREK G., 2008, Promocja w Internecie, wyd. ODDK, Gdańsk.
 
18.
PODLASKI A., 2009, Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach, Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o., Gliwice.
 
19.
PODOBIŃSKI A., 1994, Podstawy Marketingu, wyd. Akademii Górniczo-Hutniczej, Kraków.
 
20.
PUDEŁKO M., 2013, Prawdziwa Historia Internetu, wyd. iTStart, Gliwice.
 
21.
STRUŻYCKI M., HERYSZEK T., 2007, Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, wyd. Difin, Warszawa.
 
22.
SUAREZ SÁNCHEZ-OCAÑA A., 2013, Tajemnice google'a. Wielki Brat ery informatycznej, wyd. Bellona, Warszawa.
 
23.
THUROW S., 2004, Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, wyd. Helion, Gliwice.
 
24.
THUROW S., 2008, Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, wyd. Helion, Gliwice.
 
25.
TKACZYK J., 2013, Wykorzystanie komunikacji nieformalnej w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, w: Handel wewnętrzny, maj-czerwiec, tom 2, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa.
 
26.
#SOCIALMEDIA – SOCIAL MEDIA MEASURE http://smmeasure.eu/
 
27.
APTUS.PL – Kreacja i technologia http://www.aptus.pl/
 
28.
Content Marketing Institute, http://contentmarketinginstitu...
 
29.
CZEGO POLACY SZUKAJĄ W GOOGLE’U (2015), Dziennik Puls Biznesu, (15.12.2015) http://www.pb.pl/4393555,31587... (01.04.2016)
 
30.
HUBSPOT – WHAT IS INBOUND MARKETING? www.hubspot.com/
 
31.
STRONA AGENCJI KLAXON COMMUNICATIONS www.klaxon.pl
 
32.
STRONA SYSTEMU SALESMANAGO www.salesmanago.com
 
33.
DORENDA-ZABOROWCZ M., Marketing w social media, Nowe Media 3/2012 Studia i rozprawy https://repozytorium.umk.pl/bi... (11.03.2016)
 
34.
HERMA M., Co nam mówią o świecie internetowe wyszukiwarki?, Tygodnik Polityka, maj 2013, http://www.polityka.pl/tygodni... (22.03.2016)
 
35.
SIENKIEWICZ M., Ranking wyszukiwarek internetowych. Blog Artefakt.pl, https://www.artefakt.pl/blog/s... (28.03.2016)
 
36.
MAGAZYN ONLINE - Marketing Polska, październik-listopad 2013 nr 5(12)/2013, s. 48
 
37.
MARKETING INTERNETOWY DLA FIRM http://www.visomedia.pl/
 
38.
WITCZAK O., Inbound marketing a koncepcja, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach http://www.sbc.org.pl/Content/... s.25-26 (16.03.2016)
 
39.
OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GOOGLE ADWORDS, https://adwords.google.pl/
 
40.
OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GOOGLE http://www.google.pl/
 
41.
PORTAL RANKING.PL http://www.ranking.pl/
 
42.
POZYCJONOWANIE I MARKETING, http://1stplace.pl/#marketing-...
 
43.
PRNEWS.PL - Jak projektować reklamy w e-biznesie?, http://prnews.pl/marketing-i-p... (01.03.2016)
 
44.
JĘDRKOWIAK R, Jak nie sprzedawać w Internecie, Modern Marketing, Magazyn 02/2000 http://www.modernmarketing.pl/... (22.02.2016)
 
46.
SERWIS DOBREPROGRAMY.PL, http://www.dobreprogramy.pl/
 
47.
STRONA INTERNETOWA AMERYKAŃSKIEGO STOWARZYSZENIA MARKETINGU https://www.ama.org/
 
48.
TECHNOLOGICZNO-INFORMATYCZNY BLOG KAMILA BOCZARSKIEGO https://kamilboczar.wordpress....
 
49.
 
50.
WIKIPEDIA POLSKA, wolna encyklopedia https://pl.wikipedia.org/wiki/...
 
51.
PŁOŃSKI Z, Słownik Encyklopedyczny – Informatyka, Wydawnictwa Europa, wydanie CD-ROM, 1999.
 
eISSN:2719-860X
ISSN:1896-9380
Journals System - logo
Scroll to top