Luksus jest pojęciem budzącym żywe dyskusje wśród przedstawicieli wielu nauk. Niejednoznaczność i względność tego pojęcia wpływają na postrzeganie luksusowego charakteru produktu, a w konsekwencji również cech jego marki. Dla praktyków działających w tym obszarze istotne wydaje się poznanie kluczowych czynników wpływających na percepcję luksusowego charakteru marki. Wiedza ta jest bowiem niezbędna dla stworzenia skutecznej strategii marketingowej. Celem artykułu jest analiza atrybutów istotnych z punktu widzenia nauki oraz praktyki, które decydują o luksusowym charakterze marki.
REFERENCJE(31)
1.
AAKER J. L., FOURNIER S., 1995, A brand as a character, a partner and a person: Three perspectives on the question of brand personality. „Advances in Consumer Research”.
ENG T-Y, BOGAERT J., 2010, Psychological and Cultural Insights Into Consumption of Luxury Western Brands in India, “Journal of Customer Behaviour”, Vol. 9 No. 1.
GHANEI A., 2013, Luxury Brand Value: What Values Do Customers Create/Co-create Through Their Interaction With Luxury Brands.University of East London, MSC International Business Management, Dissertation, September.
SUNG Y., TINKHAM S. F., 2005, Brand personality struc- tures in the United States and Korea: Common and culture- specific factors. „Journal of Consumer Psychology“, No. 15.
VICKERS J.S., RENAND F., 2003, The marketing of luxury goods: an exploratory study – three conceptual dimensions, „The Marketing Review”, Vol. 3, No. 4.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.