Realizacja zakupów biznesowych drogą elektroniczną stanowi obecnie powszechną praktykę.
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie aktualnego stanu polskiego rynku internetowych platform
zakupowych przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Praca zawiera informacje o głównych
typach internetowych platform zakupowych B2B, charakterystykę narzędzi IT wykorzystywanych w procesie
zakupowym oraz o potencjalnych korzyściach z ich wykorzystania przez przedsiębiorstwa. Przedstawiono
też dane świadczące o intensywności i sposobie stosowania omawianych platform przez małe i średnie
przedsiębiorstwa w Polsce oraz teraźniejsze oferty wybranych platform.
Ścisło A., 2015, Platformy zakupowe business – to – business jako innowacja procesu zakupowego małych i średnich przedsiębiorstw, “Nowoczesne Systemy Zarządzania”, Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa
Wojtysiak – Kotlarski M., Koszty transakcyjne – okoliczności powstania i istota w: Koszty transakcyjne. Skutki zmian dla przedsiębiorców, pod red. Sobiecki R., Pietrewicz J.W., Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2011.
Berthon P., Ewing M., Pitt L, Naude P., Understanding B2B and the Web: the acceleration of coordination and motivation, Industrial Marketing Management, v.32, Issue 7, (s. 553 – 561) 2003, https://www.sciencedirect.com/..., (25.11.2018)
Cullen, A.J., Webster, M, 2007, A model of B2B e-commerce, based on connectivity and purpose, “International Journal of Operations & Production Management”, Vol. 23, Nr. 3, s. 205 -225, http://ijsr.journals.umcs.pl (25.11.2018).
Fauska P., Kryvinska. N., Strauss Ch.,2013, The role of e-commerce in B2B markets of goods and services, “International Journal of Sevices Economicx and Management 5(1/2) 41 – 7, https://www.researchgate.net/p... (25.11.2018).
GUS, 2015, Wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2015 roku, www.stat.gov.pl. (23.09.2018).
GUS, 2017b, Wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2017 roku, www.stat.gov.pl. (23.09.2018).
L aud on, K., Traver, C. (2014) E-Commerce 2014. Business. Technology. Society, 10th European ed., Pearson Education Limited, Harlow, https://sabraz.files.wordpress... (25.11.2018).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.