ARTYKUŁ ORYGINALNY
PLATFORMY ZAKUPOWE BUSINESS-TO-BUSINESS JAKO INNOWACJA PROCESU ZAKUPOWEGO MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
 
Więcej
Ukryj
1
Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie, Wydział Cybernetyki
 
 
Data publikacji online: 18-12-2015
 
 
Data publikacji: 18-12-2015
 
 
NSZ 2015;10(1):249-260
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Technologia IT, w tym handel elektroniczny b2b, od wielu lat są wykorzystywane w procesie zaopatrzenia przez duże korporacje. Od niedawna zaawansowane narzędzia wspierające zakupy b2b realizowane przez Internet są dostępne również dla mniejszych podmiotów. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania platform zakupowych b2b przez małe i średnie przedsiębiorstwa działające na rynku polskim. Zaprezentowano korzyści wynikające ze stosowania internetowych platform zakupowych przez niewielkie przedsiębiorstwa oraz wady tego rozwiązania.
 
REFERENCJE (20)
1.
Gregor B., Łaszkiewicz A., Stawiszyński M., 2009, Ewolucja wartości oferowanych przez wirtualne platformy wymiany handlowej w sektorze b2b w Polsce, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą”, Bydgoszcz.
 
2.
Krzepicka A., 2010, Modele handlu elektronicznego, [w:] W. Gonciarski (red.), Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej, Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa.
 
3.
Mamcarz P., 2010, Rynek elektronicznych systemów b2b, Polska Agencja Przedsiębiorczości, Warszawa.
 
4.
Smoręda M., 2013, Potencjał polskiego rynku b2b w kontekście e-commerce, JDF Cafa Sp. z o.o. – Serwis Mergeto.pl, Centrum Biznesowe Faktoria, Łódź.
 
5.
Allegro, 2015, www.allegro.pl (10.09.2015).
 
6.
eTransport.pl, 2014, http://etransport.pl/forum7055... (25.09.2015)
 
7.
GUS, 2015, Pojęcia stosowane w statystyce publicznej, http://stat.gov.pl/ metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystycepublicznej/1778, pojecie.html (10.09.2015).
 
8.
ING Usługi dla Biznesu S.A., 2015, Aukcje zakupowe, https://aleo.com/pl/funkcje /aukcje-zakupowe (21.09.2015).
 
9.
ING Usługi dla Biznesu S.A., 2015, Blog Aleo, http://blog.aleo.com/ (21.09.2015).
 
10.
ING Usługi dla Biznesu S.A., 2015, Opinie klientów, https://aleo.com/pl/o-platform... (21.09.2015).
 
11.
Interia, 2014, http://forum.interia.pl/ing-ud... (25.09.2015).
 
12.
JDF Cafe, 2015, http://www.mergeto.pl/ (28.09.2015).
 
13.
Kochlewska E., 2015, http://www.eecpoland.eu/wiadom... (18.09.2015).
 
14.
Logintrans, 2015, http://www.trans.eu/pl/gielda-... (29.09.2015).
 
15.
Maciorowski A., 2004, Ekstranet dla zaufanych i wybranych, http://www.egospodarka.pl/4821... (10.09.2015).
 
16.
Money.pl, 2014, http://www.money.pl/forum/aleo... (27.09.2015).
 
17.
OpenNexus, 2015, Co zyska firma wykorzystując internet i Open Nexus w procesie zakupowym?, http://opennexus.pl/blog/zyska... (21.09.2015).
 
18.
Otwarty Rynek Elektroniczny, 2015, Zakupy elektroniczne, korzyści dla kupujących i dostawców, http://www.marketplanet.pl/201... (14.09.2015).
 
19.
PARP, 2008, Co to jest b2b?, http://www.web.gov.pl/finansow... (12.09.2015).
 
20.
TechTarget, 2011, Software as a Service (SaaS) definition, http://searchcloudcomputing.te... (18.08.2011).
 
eISSN:2719-860X
ISSN:1896-9380
Journals System - logo
Scroll to top