Artykuł omawia znaczenie cyfrowej transformacji oraz współpracy pomiędzy działem IT a biznesem w dobie połączonej gospodarki cyfrowej. Celem artykułu jest ukazanie najważniejszych aspektów mających wpływ na relacje pomiędzy IT a biznesem, przyczyniających się do zwieńczonej sukcesem realizacji procesu transformacji przedsiębiorstwa. Autorka przedstawia model planu pozwalającego przedsiębiorstwu
dokonać cyfrowej transformacji. Prawidłowo zaprojektowany i wdrożony w życie plan transformacji cyfrowej pozwoli na stworzenie stabilnej relacji między IT a biznesem, w konsekwencji ugruntuje strategiczną rolę IT w organizacji oraz umożliwi przedsiębiorstwu zdobywanie przewagi konkurencyjnej bazującej na zasobach cyfrowych.
REFERENCJE(32)
1.
COX, E., 2012, Retail Analytics: The Secret Weapon, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey.
WESTRMAN, G., BONNET, D., MCAFEE, A., 2014, Leading Digital, Turning Technology into Business Transformation, Harvard Business Review Press, Boston, Massachusetts.
GARTNER, 2016a, Gartner Says Through 2018, 90 Percent of Organizations Will Lack a Postmodern Application Integration Strategy, http://www.gartner.com/newsroo... (11.12.2016).
HAMARI, J., SJÖKLINT, M., UKKONEN, A., 2015, The Sharing Economy: Why People Participate in Collaborative Consumption, https://people.uta.fi/~kljuham... (9.12.2017)
HARVARD BUSINESS REVIEW, 2016, The Ecosystem Equation: Collaboration in the Connected Economy, A Harvard Business Review Analytic Services Report, https://hbr.org/resources/pdfs... (5.12.2016).
PERRY, M. J., 2015, Fortune 500 firms in 1955 v. 2015; Only 12% remain, thanks to the creative destruction that fuels economic prosperity, https://www.aei.org/publicatio... (4.12.2016).
RUDDER, C., 2016a, After interviewing 40+ CIOs, executive recruiter Martha Heller shares insights for the "New Era of IT", https://enterprisersproject.co... (5.12.2016).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.