Trzeci sektor to sektor obywatelski, na który składają się podmioty nazywane najczęściej organizacjami
pozarządowymi, jednakże obok tego określenia funkcjonuje jeszcze kilka nazw: organizacje
społeczne, organizacje non-profit, organizacje wolontarystyczne, organizacje obywatelskie. Celem artykułu
jest pokazanie roli zarządzania wizerunkiem oraz kierunków rozwoju klubów sportowych w zakresie tego
zarządzania. Podstawą jego będą badania własne przeprowadzone na kibicach sportowych pod kątem ich
stosunku do klubów oraz znaczenia ich wizerunku w decyzjach zakupu usług i produktów sportowych.
Poza tym podane w nim zostaną modelowe rozwiązania dotyczące wpływu wizerunku na funkcjonowanie
klubów sportowych oraz wpływ czynników zewnętrznych na ten wizerunek. Dla harmonijnego rozwoju
organizacji sportowej w społeczności lokalnej konieczny jest jej pozytywny wizerunek, a wszelkie negatywne
zjawiska wizerunkowe negatywnie wpływają na podstawową działalność klubu. Podstawowa
hipoteza zakłada, że istnieją stałe czynniki, będące rdzeniem wizerunku klubu sportowego oraz czynniki
wizerunkowe wynikające z bieżącego zarządzania wizerunkiem. Wynikiem badań jest cząstkowy model
zarządzania wizerunkiem w klubie sportowym.
REFERENCJE(14)
1.
Black S., 2005, Public Relations, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków.
Chądzyński J., 2016, Organizacje pozarządowe i ruchy miejskie, [w:] A. Nowakowska, Z. Przygodzki, A. Rzeńca (red) EkoMiasto#Społeczeństwo. Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miasta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Halemba P., Kucharski M., Juchimiuk M., 2013, Marketing sportowy na przykładzie klubów profesjonalnej ligi piłki siatkowej, Akademia Wychowania Fizycznego im. J. Kukuczki w Katowicach, Katowice
Stopczyńska K., 2015, Wykorzystanie Social Media w zarządzaniu wizerunkiem marki w sytuacji kryzysowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 875 nr 41, t. 1, 2015
PRAWO, Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, Dziennik Ustaw 127, poz. 857, http://prawo. sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20101270857 (15.11.2017).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.