ARTYKUŁ PRZEGLĄDOWY
Wynalazki wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem w XIX i XX wieku
 
Więcej
Ukryj
1
Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania
Data publikacji: 31-08-2021
 
NSZ 2021;16(3)
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Zarządzanie wykorzystuje wiele narzędzi, które ułatwiają pracę menedżerom. Takim przykładem są obecnie programy komputerowe, które ułatwiają podejmowanie decyzji kierowniczych, bardzo często skomplikowanych. Jednak nim do tego doszło przez wiele dziesięcioleci w codziennej pracy menedżerów i całym procesie zarządzania wykorzystywane były wynalazki powstałe już w XIX i XX wieku. Wiele z nich opracowywano z myślą o zarządzaniu, a inne ze względu na swoje szczególne możliwości zastosowano w biurze i w pracy kierowników przedsiębiorstw. W związku z tym w artykule zostały wybranie i przedstawienie te z nich, które kojarzyły się i kojarzą z biurem i przez wiele lat równie skutecznie były wykorzystywane w pracy menedżera.
eISSN:2719-860X
ISSN:1896-9380