Zarządzanie wykorzystuje wiele narzędzi, które ułatwiają pracę menedżerom. Takim przykładem są obecnie programy komputerowe, które ułatwiają podejmowanie decyzji kierowniczych, bardzo często skomplikowanych. Jednak nim do tego doszło przez wiele dziesięcioleci w codziennej pracy menedżerów i całym procesie zarządzania wykorzystywane były wynalazki powstałe już w XIX i XX wieku. Wiele z nich opracowywano z myślą o zarządzaniu, a inne ze względu na swoje szczególne możliwości zastosowano w biurze i w pracy kierowników przedsiębiorstw. W związku z tym w artykule zostały wybranie i przedstawienie te z nich, które kojarzyły się i kojarzą z biurem i przez wiele lat równie skutecznie były wykorzystywane w pracy menedżera.
REFERENCJE(20)
1.
Adamczak, A., Szewc, A. (red.), 2008. Konwencja paryska o ochronie własności przemysłowej. Komentarz, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Kotarba, W., 2000. Ochrona własności przemysłowej w gospodarce polskiej w dostosowaniu do wymogów Unii Europejskiej i Światowej Organizacji Handlu, Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania „Orgmasz”.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.