ARTYKUŁ ORYGINALNY
Blogi w kreowaniu wizerunku marki
 
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Lubelska
 
 
Data publikacji online: 30-06-2017
 
 
Data publikacji: 30-06-2017
 
 
NSZ 2017;12(2):203-214
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Celem artykułu jest przedstawienie blogów jako ważnych obecnie narzędzi komunikacji marke­tingowej umożliwiających kreowanie wizerunku marek. Cyfryzacja procesów marketingowych sprawiła, iż blogi stały się efektywnym instrumentem komunikacji z otoczeniem. Zarówno blogi prywatne, jak i firmowe opierają się na tworzeniu i udostępnianiu treści. W odróżnieniu od typowego przekazu pro­mocyjnego, blog nie ma charakteru perswazyjnego, a raczej informacyjny, edukacyjny czy rozrywkowy. Blogi wpisując się w model content marketingu, mogą skutecznie wpływać na odbiorców, formując oceny i pozycjonowanie produktów i marek. W artykule skoncentrowano się na blogach prywatnych o różnej tematyce, które z jednej strony jako medium społecznościowe, z drugiej jako narzędzie marketingu szep­tanego mogą istotnie wpływać na percepcję i pozycjonowanie marek, budując ich rynkowy wizerunek.
REFERENCJE (26)
1.
BARSKA A., 2016, Reklama wczoraj i dziś, Difin, Warszawa.
 
2.
DAWAR N., BAGGA C.K., 2015, Zaplanuj skutecznie strategię marki, „Harvard Business Review”, Nr 9.
 
3.
HALLIGAN B., SHAH D., 2010 Inbound marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Helion, Gliwice.
 
4.
HANDEY A., CHAPMAN C.C., 2011, Treść jest kluczowa, Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria(i inne), Helion, Gliwice.
 
5.
HOLT D., 2016, Marka w mediach społecznościowych, „Harvard Business Review”, Nr 5.
 
6.
KACZOROWSKA-SPYCHALSKA D., 2016, Jak wybierać z blogosfery, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
7.
KOBIERZEWSKI M., 2016, O uszczęśliwianiu w digitalu, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
8.
KOS-ŁABĘDOWICZ J., 2015, Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta, C.H. Beck, Warszawa.
 
9.
MAZUREK G., 2008, Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Kraków.
 
10.
MAZUREK G., TKACZYK J. (red), 2016, The impact of the digital world on management and marketing, Kozminski University, Warszawa.
 
11.
MISTEWICZ E., 2011, Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają, Helion, Gliwice.
 
12.
NOWAK M., 2016, Zaskocz propozycją wartości, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
13.
PAJKERT A., DWERNICKI J., 2016, Blog dużo może, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
14.
PASZKIEWICZ R., 2016, Dyskretny urok cyfrowego marketingu, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
15.
POGORZELSKI J., 2015, Marka na cztery sposoby. Branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kulturowy, Wolters Kluwer, Warszawa.
 
16.
STĘPOWSKI R., 2015, Jak osiągnąć sukces. Social media, mobile, content marketing, personal branding, Wydawnictwo Roster, Rawa Mazowiecka.
 
17.
STĘPOWSKI R., 2016, Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin.
 
18.
TORMALA Z.L., RUCKER D.D., 2016, Zwiększ siłę perswazji, „Harvard Business Review”, Nr 2.
 
19.
WITEK E., 2015, Komunikacja wizerunkowa – nowoczesne narzędzia, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
 
20.
WRIGHT J., 2007, Blogowanie w biznesie, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
 
21.
Blog (v)power. Wpływ blogów i vlogów na internautów, http://www.psbv.pl/BlogPower_r... (6.12.2016).
 
22.
 
25.
Ranking najbardziej wpływowych blogerów 2015 roku, http://jasonhunt.pl/ranking-na... (29.11.2016).
 
26.
Rola blogerow i youtuberow we współczesnym swiecie, http://blogforumgdansk.pl/down..._ Rola_blogerow_youtuberow_we_wspolczesnym_swiecie_BFGdansk.pdf (10.11.2017).
 
eISSN:2719-860X
ISSN:1896-9380
Journals System - logo
Scroll to top