Możliwość wykorzystania zaawansowanych technologii informacyjnych, Internetu oraz urządzeń
mobilnych ma ogromny wpływ na zmianę zachowań współczesnych konsumentów. Zmiany te dotyczą
nie tylko sposobu dokonywania zakupów w ramach stacjonarnych form handlu, ale przede wszystkim
przyczyniają się do wirtualizacji zachowań nabywczych konsumentów. Celem artykułu jest identyfikacja
przejawów oraz rozpoznanie skali wirtualizacji wybranych elementów zachowań konsumentów, a także
przybliżenie istoty zjawiska domocentryzmu, jego powszechności w polskim społeczeństwie. Jako metodę
badawczą służącą do realizacji tego celu wybrano badania wtórne polegające na analizie informacji z zakresu
marketingu, zarządzania i psychologii oraz wyników badań niezależnych agencji badawczych.
REFERENCJE(18)
1.
Bywalec Cz., (2007), Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tkaczyk S., Kołuda J., (2013), Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji, „Zaszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 97.
Włodarczyk K., (2015), Wirtualizacja konsumpcji polskiego społeczeństwa, [w:] W. Patrzałek (red. nauk.), Konsumpcja jako forma komunikacji społecznej. Nowe paradygmaty i konteksty badawcze, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Nr 414, Wrocław.
Zalega T., 2013, Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku, „Konsumpcja i Rozwój”, Nr 2 (5). 106 J. Tarapata, A. Krzepicka
E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska, Gemius 2016, https://www.ecommercepolska. pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf [22.01.2018].
Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013-2017, GUS, Warszawa14.12.2017, https://stat.gov.pl/obszary-te...- -informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-wynikibadan- statystycznych-z-lat-2013-2017,1,11.html [24.01.2018].
Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2017 roku, GUS, Warszawa 4.12.2017, https://stat.gov.pl/obszary-te...- -i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/wykorzystanie-technologiiinformacyjno- komunikacyjnych-w-przedsiebiorstwach-i-gospodarstwach-domowych-w-2017- roku,3,15.html [20.01.2018]
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.