The possibility of using advanced information technologies, the Internet and mobile devices
has a huge impact on changing the behavior of modern consumers. These changes concern not only the
method of making purchases as a part of stationary forms of trade, but above all they contribute to the
virtualization of consumer purchasing behavior. The aim of the article is to identify manifestations and
recognize the scale of virtualization of selected elements of consumer behavior and to bring the essence
of home-centrism, its popularity among Polish society. As a research method used to achieve this goal,
secondary research was selected consisting of the analysis of information in the field of marketing,
management and psychology as well as research results of independent research agencies.
REFERENCES(18)
1.
Bywalec Cz., (2007), Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tkaczyk S., Kołuda J., (2013), Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji, „Zaszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 97.
Włodarczyk K., (2015), Wirtualizacja konsumpcji polskiego społeczeństwa, [w:] W. Patrzałek (red. nauk.), Konsumpcja jako forma komunikacji społecznej. Nowe paradygmaty i konteksty badawcze, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Nr 414, Wrocław.
Zalega T., 2013, Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku, „Konsumpcja i Rozwój”, Nr 2 (5). 106 J. Tarapata, A. Krzepicka
E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska, Gemius 2016, https://www.ecommercepolska. pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf [22.01.2018].
Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013-2017, GUS, Warszawa14.12.2017, https://stat.gov.pl/obszary-te...- -informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-wynikibadan- statystycznych-z-lat-2013-2017,1,11.html [24.01.2018].
Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2017 roku, GUS, Warszawa 4.12.2017, https://stat.gov.pl/obszary-te...- -i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/wykorzystanie-technologiiinformacyjno- komunikacyjnych-w-przedsiebiorstwach-i-gospodarstwach-domowych-w-2017- roku,3,15.html [20.01.2018]
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.