Artykuł jest próbą zaprezentowania jednej z możliwych postaw negocjacyjnych, jaką są negocjacje partnerskie. To podejście zostało przedstawione w kontekście samej istoty negocjacji oraz popularnych sposobów ich prowadzenia, czyli tzw. negocjacji miękkich oraz negocjacji twardych. W artykule wyjaśniono istotę partnerskiej postawy w negocjacjach, scharakteryzowano zasady jej prowadzenia oraz wskazano
na potencjalne praktyczne korzyści wynikające z tego sposobu negocjowania.
REFERENCJE(33)
1.
Augustynek A., 2011, Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty, [w:] L.A. Haber (red.), Komunikowanie i zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym, Zakład Wydawniczy „NOMOS”, Kraków.
Keiser T.C., 2005, Nie możesz pozwolić sobie na przegraną: negocjacje z klientami, [w:] Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Kirov N., 2012, Negocjacje w organizacji, [w:] B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Lewicki R.J., Saunders D.M., Barry B., Minton J.W., 2005, Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.