W artykule przedstawiono wybrane elementy motywowania pracowników, które są istotne w tworzeniu wartości dodanej i kreowaniu konkurencyjności organizacji. Zidentyfikowano składowe elementy systemów motywowania w zarządzaniu kapitałem ludzkim w ujęciu strategicznym. Wskazano najistotniejsze kierunki rozwoju motywowania pracowników w zarządzaniu organizacją.
REFERENCJE(20)
1.
Ackoff R.L., 1993, Zarządzanie w małych dawkach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Białas S., Litwin J., 2013, Poziom satysfakcji z pracy pracowników administracji publicznej na przykładzie urzędu X, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie”, t. 24, nr 97.
Bright L., 2008, Does Public Service Motivation Really Make a Difference on the Job Satisfaction and Turnover Intentions of Public Employees?, „The American Review of Public Administration”, vol. 38, nr 2.
Hysa B., Grabowska B., 2014, System motywacji pracowników administracji publicznej na podstawie wybranej jednostki ZUS, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie”, z. 74.
Kumari G., Pandey K.M., 2011, Job Satisfaction in Public Sector and Private Sector: A Comparison, „International Journal of Innovation, Management and Technology”, vol. 2, nr 3.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.