Założenia społecznej odpowiedzialności biznesu ochronę środowiska traktują jako jeden z priorytetów obecnej działalności przedsiębiorstw. Aby przedsięwzięcia te były skuteczne, konieczne jest poszukiwanie nowych rozwiązań technicznych i logistycznych optymalizujących gospodarkę energią, odpadami oraz surowcami. Wdrożenie ekologistyki w procesy gospodarcze przedsiębiorstwa może skutecznie przyczynić się nie tylko do realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także pomóc w przezwyciężeniu kryzysu ekologicznego. Celem artykułu jest ukazanie roli ekologistyki w kształtowaniu podstawowej działalności przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem potrzeb ekologicznej odpowiedzialności.
REFERENCJE(18)
1.
CHODYŃSKI A., JABŁOŃSKI A., JABŁOŃSKI M., 2008, Environmental Corporate Social Responsibility (ECSR) – koncepcja strategiczna budowy wartości firmy oparta na kryteriach ekologicznych, „Przegląd Organizacji” nr 3.
FILEK J., 1999, Etyka w działalności gospodarczej, [w:] W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, D. Miller (red.), Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
LOPEZ I.T., 2012, Monitoring the sustainable Development Performance: an integrated approach to business management [w:] B. Domańska-Szaruga, M. Wójcik-Augustyniak (red.) Contemporary challenges in the process of management in organization of the future, Studio Emka, Warsszawa.
LYSENKO-RYBA K., 2015, Logistyka zwrotna jako źródło korzyści konkurencyjnych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” nr 249.
ŁAGUNA T.M., WITKOWSKA-DĄBROWSKA M., 2005, Ekonomiczne podstawy zarządzania środowiskiem i zasobami naturalnymi, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok
SIKORSKA M., 2010, CSR w Polsce. Forum UNDP. Zarządzanie zasobami ludzkimi, [w:] J. Kochanowicz, M. Marody (red.), Kultura i gospodarka, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
STACHOWICZ J., 2007, Dylematy kształtowania pożądanych kompetencji menedżerów współczesnych przedsiębiorstw, [w:] M. Bojar (red.), Społeczna odpowiedzialność w biznesie, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin.
WEREDA W., KORNEĆ R., 2016, Intelligent assets in business sustainability based on the circular economy [w:] A. Skrzypek (red.) Determinants and consequences of network society, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2016.
WOŁOSZYN J., STAWICKA E., RATAJCZAK M., 2012, Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
ZUZEK D., 2012, Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, „Zeszyty naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, T. 21, nr 2.
ŻELAZNA-BLICHARZ A., 2013, Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, Wydawnictwo Politechnika Lubelska, Lublin.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.