ARTYKUŁ ORYGINALNY
APLIKACJE MOBILNE W SEKTORZE BANKOWYM
Więcej
Ukryj
1
Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie, Wydział Cybernetyki
2
WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA, WYDZIAŁ CYBERNETYKI
Data publikacji online: 18-12-2015
Data publikacji: 18-12-2015
NSZ 2015;10(1):261-273
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Szybki rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych spowodował, że banki zaczęły wprowadzać produkty, które wykorzystują te technologie. Urządzenia mobilne stały się nieodłącznym elementem codziennego życia dla wielu klientów banku. 76% użytkowników twierdzi, że zawsze posiada smartfona przy sobie, dlatego banki wprowadziły bankowe aplikacje mobilne. W artykule przedstawiono rozróżnienie między bankowością internetową, elektroniczną i mobilną, udowadniając, że aplikacja mobilna banku stała się standardem w polskim sektorze bankowym. Przeprowadzone badania pokazały, że użytkownicy aplikacji mobilnych wciąż obawiają się o bezpieczeństwo swoich środków finansowych, co powoduje ich niskie wykorzystanie.
REFERENCJE (11)
1.
Brett K., 2013, Bank 3.0, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.
2.
Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych,
http://isap.sejm.gov.pl/, dostęp:2.05.2015.