Szybki rozwój technologiczny, geograficznie nieograniczone rynki, oferują klientom ogromne możliwości zaspokojenia ich potrzeb przy wyborze i zakupie produktów lub usług, a firmy muszą korzystać z nowych i kreatywnych metod, takich jak design-based thinking, aby zidentyfikować oczekiwania konsumentów i stworzyć produkt lub usługę, która spełnia potrzeby konsumentów. Celem artykułu jest przedstawienie metody design-based thinking i jej zastosowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Metody analizy i syntezy literatury przedmiotu wykazały, że design-based thinking może przyczynić się do powstania wartości dodanej poprzez wykorzystanie dostępnych zasobów firmy i poprawę istniejących procesów na wszystkich poziomach zarządzania przedsiębiorstwem.
REFERENCJE(20)
1.
BAECK A., GREMETT P., 2011, Design Thinking, (In:) H. Degen, X. Yuan (Eds.), UX Best Practices – How to Achieve More Impact with User Experience, McGraw-Hill Osborne Media.
SCHMIEDGEN J., RHINOW H., KÖPPEN E., MEINEL C., 2015, Parts Without a Whole? – The Current State of Design Thinking Practice in Organizations, Hasso-Plattner-Institut für Softwaresystemtechnik an der Universität Potsdam, Potsdam.
SIMONS T., GUPTA A., BUCHANAN M., 2011, Innovation in R&D: Using design thinking to develop new models of inventiveness, productivity and collaboration, “Journal of Commercial Biotechnology”, No. 17.
THORING K., MULLER R.M., 2011, Understanding design thinking: a process model based on method engineering. International Conference on Engineering and product design, UK, London, https://www.researchgate.net/p... (access: 16.11.2020).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.