REVIEW PAPER
Strategic imagination of polish managers in daily newspaper articles
 
More details
Hide details
1
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Zarządzania i Finansów
 
 
Online publication date: 2018-06-28
 
 
Publication date: 2018-06-28
 
 
NSZ 2018;13(2):65-74
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
The strategic imagination is one of the key competences in the strategic management, although often is ignored. The role of the strategic imagination in management is particularly evident in variable and uncertain reality. Due to the important role of the media in shaping the opinion of the society, in this article I attempted to analyze the perception of the strategic imagination on the basis of selected articles in the daily newspapers. For obvious reasons, this text does not exhaust the subject, but it is the starting point for his exploration in the future.
REFERENCES (16)
1.
De Bono E., 1999, Jak myśleć sprawniej, Wydawnictwo Medium, Warszawa.
 
2.
Kaleta A., Witek-Crabb A., 2017, Paradoksy współczesnego zarządzania strategicznego, [w:] A. Sopińska, P. Wachowiak (red.), Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
 
3.
Laszczak M., 2010, Wyobraźnia w myśleniu strategicznym, „Przegląd Organizacji”, nr 2.
 
4.
Morgan G., 2001, Wyobraźnia organizacyjna. Nowe sposoby postrzegania, organizowania i zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
 
5.
Obłój K., 2013, Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy, Poltex, Warszawa.
 
6.
Serafin K., 2006, Wyobraźnia organizacyjna. Intuicja jako czynnik współtworzący sukces menedżera, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 37, Katowice.
 
7.
Bełcik A., 2017a, Polacy wydrukują linie przewodzące prąd, https://www.pb.pl/polacy wydrukuja- linie-przewodzace-prad-857916 [29.03.2017].
 
8.
Bełcik A., 2017b, PGNiG wyda 680 mln na innowacje, https://www.pb.pl/pgnig-wyda-6...- -zl-na-innowacje-857094 [29.03.2017].
 
9.
Hque U., 2008, How Strategic Imagination Happen, https://hbr.org/2008/04/how-st...- happ-1 [4.04.2017].
 
10.
Kapczyńska K., 2017, Kryzys nie zatopił Crista, [w:] „Puls Biznesu”, nr 46 (4809).
 
11.
Konkel M., 2017, Bądź sobą i wyłącz ustawienia fabryczne, https://www.pb.pl/badz-soba-i- -wylacz-ustawienia-domyslne-857708 [28.03.2017].
 
12.
Kostro P., 2017, Start-upy myślą, więc rosną, https://www.pb.pl/start-upy-my...- 841524 [27.03.2017].
 
13.
Pędzik P., 2012, Wyszukiwarka PELCRA dla danych NKJP. Narodowy Korpus Języka Polskiego, A. Przepiórkowski, M. Bańko, R. Górski, B. Lewandowska-Tomaszczyk (red.), http://www. nkjp.uni.lodz.pl/index.jsp [27.03.2017].
 
14.
Roos J., 2004, Sparkling strategy imagination, MIT Sloan Management Review, http://sloanreview. mit.edu/article/sparking-strategic-imagination/ [27.03.2017].
 
15.
Zatoński M., 2017, T-Mobile odwraca spadkowy trend, [w:] „Puls Biznesu”, nr 44 (4807).
 
16.
Zawadka K., 2017, Oryginalne meble z części aut, https://www.pb.pl/oryginalne-m...- aut-857456 [25.03.2017].
 
eISSN:2719-860X
ISSN:1896-9380
Journals System - logo
Scroll to top