Kontrola traktowana jako jedna z funkcji zarządzania zapewnia stały nadzór nad wszystkimi procesami zachodzącymi w organizacjach i wpływa na realizację wyznaczonych celów. Może ona przybrać formę kontroli wewnętrznej, audytu wewnętrznego i audytu zewnętrznego. Z uwagi na ciągle wzrastające zapotrzebowanie na rzetelne, wiarygodne i sprawdzone informacje o sytuacji ekonomiczno-finansowej
funkcjonujących w gospodarce organizacji wzrasta ranga różnych form kontroli. W artykule scharakteryzowano dostępne formy kontroli przeprowadzane w organizacjach w gospodarce polskiej i przedstawiono różne ich aspekty pokazujące podobieństwa i różnice między nimi. Spostrzeżenia zawarte we wnioskach końcowych mogą być pomocne w usprawnieniu procesów kontrolnych i decyzyjnych, przyczyniając się
do polepszenia wyników finansowych przedsiębiorstwa.
REFERENCJE(7)
1.
Definicja audytu wewnętrznego, 2012, Kodeks etyki oraz Międzynarodowe standardy praktyki zawodowej audytu wewnętrznego, The Institute of Internal Auditors. https://na.theiia.org/ standards-guidance/Public%20Documents/IPPF%202013%20Polish.pdf, (08.10.2017).
GRZESIAK L., SKOCZYLAS-TWOREK A., 2013, Audyt i kontrola w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, tom 74 (130), SKwP, Warszawa.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.