ORIGINAL PAPER
Blogi w kreowaniu wizerunku marki
 
More details
Hide details
1
Politechnika Lubelska
Online publication date: 2017-06-30
Publication date: 2017-06-30
 
NSZ 2017;12(2):203–214
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
The aim of the article is presenting blogs as important tools of marketing communication that are helpful in brand image creation. The digitization of marketing processes caused that blogs had become a new and effective instrument of the communication with the market. Bath private, as well as company blogs are based on creating and sharing contents. Unlike the typical promotional form, the blog doesn't have coaxing but rather information, educational or entertainment character. Blogs, fitting perfectly in the model of content marketing, can effectively influence recipients by forming evaluations and positioning of products and brands. The article concentrates on private blogs that as the community medium as well as the tool of whispered marketing can indeed influence the perception and the positioning of brands building their market image.
 
REFERENCES (26)
1.
BARSKA A., 2016, Reklama wczoraj i dziś, Difin, Warszawa.
 
2.
DAWAR N., BAGGA C.K., 2015, Zaplanuj skutecznie strategię marki, „Harvard Business Review”, Nr 9.
 
3.
HALLIGAN B., SHAH D., 2010 Inbound marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Helion, Gliwice.
 
4.
HANDEY A., CHAPMAN C.C., 2011, Treść jest kluczowa, Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria(i inne), Helion, Gliwice.
 
5.
HOLT D., 2016, Marka w mediach społecznościowych, „Harvard Business Review”, Nr 5.
 
6.
KACZOROWSKA-SPYCHALSKA D., 2016, Jak wybierać z blogosfery, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
7.
KOBIERZEWSKI M., 2016, O uszczęśliwianiu w digitalu, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
8.
KOS-ŁABĘDOWICZ J., 2015, Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta, C.H. Beck, Warszawa.
 
9.
MAZUREK G., 2008, Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Kraków.
 
10.
MAZUREK G., TKACZYK J. (red), 2016, The impact of the digital world on management and marketing, Kozminski University, Warszawa.
 
11.
MISTEWICZ E., 2011, Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają, Helion, Gliwice.
 
12.
NOWAK M., 2016, Zaskocz propozycją wartości, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
13.
PAJKERT A., DWERNICKI J., 2016, Blog dużo może, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
14.
PASZKIEWICZ R., 2016, Dyskretny urok cyfrowego marketingu, „Marketing w Praktyce”, Nr 10.
 
15.
POGORZELSKI J., 2015, Marka na cztery sposoby. Branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kulturowy, Wolters Kluwer, Warszawa.
 
16.
STĘPOWSKI R., 2015, Jak osiągnąć sukces. Social media, mobile, content marketing, personal branding, Wydawnictwo Roster, Rawa Mazowiecka.
 
17.
STĘPOWSKI R., 2016, Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin.
 
18.
TORMALA Z.L., RUCKER D.D., 2016, Zwiększ siłę perswazji, „Harvard Business Review”, Nr 2.
 
19.
WITEK E., 2015, Komunikacja wizerunkowa – nowoczesne narzędzia, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
 
20.
WRIGHT J., 2007, Blogowanie w biznesie, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
 
21.
Blog (v)power. Wpływ blogów i vlogów na internautów, http://www.psbv.pl/BlogPower_r... (6.12.2016).
 
22.
 
25.
Ranking najbardziej wpływowych blogerów 2015 roku, http://jasonhunt.pl/ranking-na... (29.11.2016).
 
26.
Rola blogerow i youtuberow we współczesnym swiecie, http://blogforumgdansk.pl/down... Rola_blogerow_youtuberow_we_wspolczesnym_swiecie_BFGdansk.pdf (10.11.2017).
 
eISSN:2719-860X
ISSN:1896-9380