ORIGINAL PAPER
MARKETING WYDARZEŃ JAKO INSTRUMENT DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH GDAŃSKIEGO SAMORZĄDU
 
More details
Hide details
1
UNIWERSYTET GDAŃSKI
 
 
Online publication date: 2017-03-31
 
 
Publication date: 2017-03-31
 
 
NSZ 2017;12(1):155-168
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
Territorial marketing of loca I government contributes to meet the expectations and needs of the local community. For this purpose local governments reach, among other things for the promotion of a number of tools that fulfill a number of important functions for the city. Organizing of various events and promoting them among the locals as well the external customers, is a part of a territorial marketing conducted by the city. Marketing is a part of the process of city management, therefore, it is necessery to address the offer to the members of the local community and to the external customers like tourists or visitors. This article presents three events that were organized at the Stadium Energa in Gdansk (formerly PGE Arena) in 2014-2015, and indicates their purposefulness for the tourist promo­tion of the city.
REFERENCES (12)
1.
BOWDIN G., ALLEN J., O’TOOLE W., HARRIS R., MCDONNELL I., Events Management, Elsevier, Oxford 2011.
 
2.
BUCZKOWSKA, K., 2009, Kulturowa turystyka eventowa w Współczesne formy turystyki kulturowej, pod red. K. Buczkowska, A. Mikos von Rohrscheidt, Poznań.
 
3.
FLOREK M., 2007, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.
 
4.
GETZ D., 2007, Event Studies: Theory. Research and Policy for Planned Events, Butterworth- Heinemann, Oxford.
 
5.
GETZ D., 2008, Event tourism: Definition, evolution and research, “Tourism Management”.
 
6.
JAFARI J., 2000, Encyclopedia of Tourism, Routledge World Reference.
 
7.
JAWOROWICZ P., JAWOROWICZ M., Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa 2016,
 
8.
MIKOS VON ROHRSCHEIDT A., 2008, Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, Gniezno.
 
9.
SZNAJDER A., 1993, Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Bussines Press Ltd., Warszawa
 
10.
SZROMNIK A., 2015, Eventowa strategia city placement, w: Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A Szromnik, Wydawnictwo edu-Libri, Kraków-Legionowo.
 
11.
BĘBEN R., KOTLARZ M., PAPIS O., 2016, Podsumowanie wyników badań dotyczących korzyści ekonomicznych wynikających z organizacji rozgrywek piłkarskich oraz imprez masowych w obiekcie „Stadion Energa”, Pomorski Instytut Naukowy Im. Prof. Brunona Synaka, Gdańsk, http://www.instytutnaukowy.org..., (30.11.2016)
 
12.
KOLBER D., 2009, Event marketing – organizacja imprez, czy coś więcej?, http://www.epr.pl/event-market..., (15.04.2016)
 
eISSN:2719-860X
ISSN:1896-9380
Journals System - logo
Scroll to top