The purpose of this article is to present and discuss the issue of social competences in the structures of the Polish Armed Forces. This article seeks to present the most important issues concerning the social competence of the armed forces’ personnel on the basis of their own research. The first part of the article presents the essence and importance of social competence in working with people. In the mainstream of the article, the results of studies were presented, which indicated the level of social competence possessed and expected in the self assessment of the commanders tested. The analysis identified a competence gap in the command staff of the Polish Armed Forces that needed to be improved. The greatest need to systematically improve their competences was identified in the following areas: leadership, building good relationships with people and teamwork, conflict management, work experience and motivating subordinates.
REFERENCES(16)
1.
BIAŁASIEWICZ, M., 2012. Zarządzanie kapitałem ludzkim oparte na kompetencjach, Szczecin: Economicus.
GRACZYK-KUCHARSKA, M., OLSZEWSKI, R., SZAFRAŃSKI, M., SPYCHAŁA, M., 2020. Rozwój kompetencji przedsiębiorczości w procesie kształcenia praktycznego studentów szkół wyższych, Przegląd Organizacji, nr 2.
KIEŁTYKA, L., JĘDRZEJCZYK, W., KOBIS, P. (red), 2018. Wyzwania współczesnego zarzadzania. Nowe Technologie – innowacyjność – kompetencje, Toruń: Wydawnictwo TNOiK.
LACHIEWICZ, S., 2019. Znaczenie i formy kształtowania kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej w małych i średnich przedsiębiorstwach, Przegląd Organizacji, nr 11.
PIOTRKOWSKI, K., 2016. Raport z przeprowadzonych badań w ramach projektu pt. Zarządzanie kapitałem ludzkim w Siłach Zbrojnych w świetle współczesnej wiedzy w zakresie zarządzania, Warszawa: Wojskowa Akademia Techniczna.
ROSZCZYK-KOWALSKA, G., KRAŚNIAK, J., 2020. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej przedsiębiorstw sektora HI TECH. Diagnoza luki umiejętności, Przegląd Organizacji, nr 4.
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.